Red Lantern House en 13 zijden waterpolojurken - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu Red Lantern House en 13 zijden waterpolojurken - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu

Red Lantern House en 13 zijden waterpolojurken

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Augustus 2008 | Nederland, Hilversum

Inmiddels is de officiële bevestiging van het Red Lantern House binnen voor de eerste dagen in Beijing! Hierbij alvast wat foto's van het hostel, beetje blokkerig maar het geeft een idee. Het hotelletje bestaat uit 3 verschillende gebouwen. Een hoofdgebouw met kamers met gedeelde badkamers (soms ook te delen met het personeel), een nabij (althans in dezelfde straat) gelegen 'east yard' waar de kamers zijn die wij geboekt hebben, en een 'west yard' die wel een stuk verderop ligt. Hopelijk komt er dus een gevarieerd gezelschap aan reizigers, zowel backpackers (er is ook een slaapzaaltje met een stuk of 8 bedden) als mensen die wat meer comfort willen, het leek ons iets van alle leeftijden in ieder geval. Het ziet er op de website in ieder geval heel leuk en authentiek uit! Het hostel schijnt een echt familiebedrijfje te zijn, gerund door 3 broers. Wat erg fijn is, is dat ze een airport pick up service hebben! Die hebben we er dus ook maar bijgeboekt. Leek ons wel goed voor als we aankomen na een lange vlucht, hoeven we in ieder geval niet meer aan de taxichauffeur uit leggen in krakkemikkig Chinees/Engels waar we heen moeten. Over sommige hutonghotels lees je dat ze echt verstopt zitten in nauwe steegjes en heel moeilijk te vinden zijn.

Dinsdag naar Den Haag om de visa aan te vragen. Ik neem aan dat dat verder allemaal wel goed gaat nu we alle boekingsbevestigingen binnen hebben.

Ik ben inmiddels wel steeds benieuwder naar het post-Olympische Beijing! Vandaag zag ik in Studio Sportzomer een item over 2 waterpolospeelsters die gingen shoppen in de paar vrije dagen die ze nog hadden! Ze werden natuurlijk belaagd door Chinezen die met hen en de gouden medailles op de foto wilden. De dames mochten een jurk laten maken door een kleermaker die had aangeboden dat gratis te doen - voor het huldigingsfeest, dus het moest binnen twee dagen af zijn - en kozen uit een catalogus een traditionele jurk. De gezichten van de Chinese verkopers stonden echt stomverbaasd toen ze hoorden dat er 13 leden in het waterpoloteam zaten! Ben benieuwd of ze nu ook die 13 jurken gaan maken! Schijnt ook in China een ongeluksgetal te zijn dus laten we maar even afkloppen ; ). Het item bracht me natuurlijk wel weer op een idee! Ook maar weer een jurk laten maken zoals ik in Thailand gedaan heb? Volgens mij ben ik daar sowieso niet uit het shopping-gebeuren weg te slaan omdat ik nu eenmaal gek ben op Chinese winkeltjes (en mijn moeder heeft daar vast ook geen moeite mee ; )), maar we zullen daar ongetwijfeld wat tijd voor hebben in 7 dagen Beijing!

Groetjes,

• 23 Augustus 2008 - 11:01

Waler & Yanli:

Wow nu begint het ergens op te lijken.
    Let op!
    Als je naar de Chinese ambassade ga krijg je NIET dezelfde dag je visum. Je moet dus terug. Jullie kunnen het ook via het visum bureau laten doen. Dit bespaart je reistijd en vrije tijd. ;-)
    Groetjes en succes met genieten,
    Walter & Yanli

• 23 Augustus 2008 - 11:43

Hoi Iris,:

Ik wist niet zeker of je de nieuwsbrief van Shoestring ook kreeg, dus voor de zekerheid... Alle info is meegenomen toch.
    Je kan inderdaad ook je visum via het Visumburo laten regelen, maar dat kost je (ook) extra geld en je moet ook alles naar naar buro in Amsterdam opsturen, of brengen. (www.visumburo.nl)
    Ikimweet niet wat handiger is voor jullie: naar Den Haag of Amsterdam reizen.

Succes! Madelon

• 23 Augustus 2008 - 13:37

Eline:

Leuk je website, kan ik je toch nog een beetje volgen. volgens mij gaan jullie een super vakantie tegemoet.

• 23 Augustus 2008 - 18:33

Frans:

Je begint meteen maar
    Ik wist niet eens dat dit kom ( en weet nu nog noet hoe )
    In ieder geval leuk
    Gewoon mee doorgaan
    met name de reisverslagen met foto moeten leuk worden

vanuit de lucht dus straks gewoon doortypen he

groeten Frans