Giechelen in Beijing en herinneringen aan Lisa See - Reisverslag uit Beijing, China van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu Giechelen in Beijing en herinneringen aan Lisa See - Reisverslag uit Beijing, China van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu

Giechelen in Beijing en herinneringen aan Lisa See

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 September 2008 | China, Beijing

Na een vlucht van 8 u en 40 minuten in een overvolle Boeing 747 combi zijn we vandaag, 10 u lokale tijd, aangekomen in Beijing!

Het hotel in het Xicheng district is hartstikke leuk! Onze bagage is per fiets met aanhangbak van het hoofdgebouw van het Red Lantern House naar de 'east yard' gebracht. Een oase van rust in het drukke Beijing! Slechts enkele gasten, 3 computers, een kleine lounge- en ontbijtplek (met luie stoelen en een grote TV) en een pooltafel op de binnenplaats zijn ons gezelschap. Iemand speelt zachtjes gitaar op de achtergrond.

De ultra Brits pratende jongen naast mij probeert aan een meisje van het hostel uit te leggen dat een vreemd schermpje als pop up verscheen..(het Chinese windows is zo eenvoudig nog niet). Alle meiden staan er meteen met z'n allen omheen, gegiechel alom. Oh ja, zojuist drukte ik zelf ook op wat knopjes waardoor gelukkig de foto's verschenen die ik vandaag gemaakt had, dus hier volgen er alvast een paar!

Over vriendelijkheid en gegiechel gesproken...de meisjes, vrouwen, zijn hier zeer nieuwsgierig naar ons ' western women' . Ze kijken je bij alles lachend aan, willen je met alles helpen. Het meisje dat de bagage voor ons wegbracht had de grootste lol en wenkte ons druk door de steegjes heen dat we wel moesten volgen! Alle verkoopsters liepen uit toen ik naar een zwarte tuniek keek in een hippe China-punk achtige winkel in een grote winkelstraat hier vlakbij. (Ja, natuurlijk meteen na het eten al weer geshopt!) Tijdens het passen wisten we in de 'geheime-ons-kent-ons- vrouwengebarentaal' die alle vrouwen ter wereld eigen is aan elkaar duidelijk te maken dat er natuurlijk eigenlijk een legging bij moest en geen spijkerbroek! En dan het liefst een paarse. De vriendinnen/collega's stonden ijverig andere Chinezen voor de spiegel weg te duwen zodat ik het vooral goed kon zien. Een van hen kwam gierend van het lachen aan met een vestje dat ik er toch duidelijk overheen aan moest passen. Toen ik het een beetje weglachte wisten ze helemaal niet weer waar ze het zoeken moesten en onder een voortgaand gegrinnik werd er afgerekend.

Ik heb ooit een boek van Lisa See gelezen, 'Snow Flower and the secret fan' Zie www.lisasee.com. Het ging over een Chinees vrouwenvolkje dat hun eigen geheimtaal had. Twee vriendinnen schreven gedurende hun hele leven boodschappen aan elkaar op een waaier, prachtig om te lezen! De vrouwen hadden hun eigen (belevings)wereld en stonden sterk in een wereld vol ingebonden voeten en huwelijkse verplichtingen. Eigenlijk hadden de Chinezen alles al zoveel eerder uitgevonden! ; )

  • 27 September 2008 - 14:36

    Marcel:

    Hoi Iris,

    Nu gaat het dus echt beginnen. Meteen al geshopt lees ik, das vlot! Geniet van je reis. We volgen je via deze website en horen later ook wel de verhalen.

  • 27 September 2008 - 21:06

    Walter & Yanli:

    Welkom in het echt China. Geniet van de reis en de indrukken. We kijken uit naar de volgende update. ;-)
    Groetjes,
    Walter & Yanli

  • 28 September 2008 - 11:50

    Eileen:

    Dat ziet er nog eens knus uit!

  • 28 September 2008 - 14:40

    Esther:

    Ziet er gezellig uit dat hotel. Volgens mij heb je het prima naar je zin.
    Geniet ervan !

    groetjes,
    Esther

  • 29 September 2008 - 08:47

    BB:

    Tjooonge! Dat klinkt wel heeeel spannend en leuk hoor Tante Iris! Hebben ze denk je ook een tuniek van Hello Kitty of alleen een jas en tas???
    DAAAAHHAAAAAG!

    Baby Birlen

  • 29 September 2008 - 20:25

    Tiefschnee:

    Mooie plaatjes zeggen meer dan vele woorden.
    Vooral veel mooie foto's plaatsen

  • 29 September 2008 - 21:19

    Willem:

    gebarentaal, tsja, ik probeer me er wat bij voor te stellen..
    Geniet van je reis!
    doeg

  • 30 September 2008 - 13:37

    Baby Birlen:

    Tante Iiiiiiiiiiiiiiris!

    Waar ben je nou??? Ben je verstopt??? Tjóóóóóóóóóóónge! Zeg maar tegen Oma dat ik het woord 'poes' kan zeggen! Echt waar hoor! Mama las voor uit de boekjes met de poes en toen ging ik 'poes' hééééél goed nazeggen. Echt meerdere keren!
    Ik ga ook al steeds zitten, ook in bed als ik ga recreëren i.p.v. slapen. En me optrekken. Soms probeer ik te gaan staan. Maar dat kan ik nog niet zo hééééél goed hoor! Ik denk wel als jullie terugkomen!

    DAAAAAHHAAAAAG!!!!

    xxx

    Baby Birlen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Iris

Iris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 19247

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Tour de France et Tour du Monde

10 April 2010 - 23 April 2010

Egypte

01 Oktober 2009 - 06 Oktober 2009

Blauwe ogen in Istanbul

18 September 2009 - 24 September 2009

New York

28 April 2009 - 12 Mei 2009

Turkije: Koninginnedag

26 September 2008 - 14 Oktober 2008

Rondreis China

Landen bezocht: