Plan China in uitvoering! - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu Plan China in uitvoering! - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu

Plan China in uitvoering!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 Augustus 2008 | Nederland, Hilversum

Eindelijk is besloten een lang bestaand plan uit te voeren! Ik ga met mijn moeder naar China. Na vele jaren twijfelen en op de lange baan schuiven hebben we besloten dat het een groepsreis gaat worden, en wel een van de Jong Intra. We gaan mee met de 'Highlights of China' reis van 15 dagen, maar plakken er zelf een aantal dagen in Beijing voor. De rondreis gaat van Beijing naar Xi'an, dan door naar Guilin en Yangshuo om te eindigen in Hangzhou en Shanghai. De terugvlucht gaat rechtstreeks van Shanghai naar Amsterdam. In eerste instantie was nog niet duidelijk of de reis door zou gaan in verband met het minimale aantal deelnemers. De stand staat nu geloof ik op 12 personen, in ieder geval is bevestigd dat de reis doorgaat!

We vertrekken op vrijdag 26 september om 18.35 u rechtstreeks met de KLM naar Beijing. De groep komt pas aan op 1 oktober, dus voor die tijd zoeken we zelf nog een hotel! Dat wordt waarschijnlijk het hofjeshotel Red Lantern House (www.redlanternhouse.com) in het Xicheng district. Het schijnt een buurt te zijn waar de oude hutong-leefwijze nog te vinden is. Het ligt ten noordwesten van de grote meren in de buurt van het Beihai park, en daarmee ook ten westen van de verboden stad.

Als de groep aankomt vertrekken we naar het Novotel Xin Qiao, ten zuidoosten van de verboden stad. Zo zitten we in verschillende gedeeltes van Beijing, en kunnen we hopelijk in 7 dagen de 'grote' bezienswaardigheden zoals de verboden stad, de tempel van de hemel en het zomerpaleis zien, maar ook het 'zijn' in de stad goed beleven.

Nu is het eerst zaak het visum goed te regelen! Momenteel moet je bij het aanvragen al een vliegticket en een bevestiging van de hotels waarin je zult verblijven kunnen overleggen. We zullen,eenmaal in China, via deze site regelmatig een update proberen te plaatsen!

Nu er bijna elke avond wel een documentaire over China te zien is kunnen we ons goed voorbereiden! Hartstikke leuk natuurlijk, maar ook wil ik alvast Walter en Yanli bedanken, die zo enthousiast hebben meegedacht en meegeholpen met het uitkiezen van de reis en de vluchten. Ook hebben we van hen al vele leuke China-verhalen gehoord en foto's gezien, waardoor we ons nu nog meer op de reis verheugen!

Groetjes,

• 21 Augustus 2008 - 21:26

Walter & Yanli:

Hi, still made it to be the first one to react ;-)

• 21 Augustus 2008 - 21:28

Walter & Yanli:

We hope you and your mother will have a great trip.
    Same,same, but different! :-)