Dag griep, hallo groep! - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu Dag griep, hallo groep! - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Iris Wubbe - WaarBenJij.nu

Dag griep, hallo groep!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 April 2010 | Nederland, Hilversum

Morgen vertrek ik naar Egypte met Shoestring! De route is: Cairo, Luxor, Sharm el Naga. Men rept van een 9 daagse reis, maar netto hou je er eigenlijk maar 7 dagen aan over. Egypte in vogelvlucht, maar je moet het belangrijkste maar gezien hebben!

Op het laatste restje verjaardagsdag moet ik nog veel pakken, de iPod, de camera van mijn moeder (mijn eigen camera blieft plotseling geen batterijen meer) met extra geheugenkaart en natuurlijk de aanverwante snoeren en laders.

Over 3 dagen weet ik niet beter en zal ik iedereen in de groep (er gaan in totaal 24 mensen mee) kennen, want ja, ik ga in mijn eentje mee! Altijd even wennen maar in 2005 heb ik het in Vietnam ook zo gedaan, en dat is ontzettend leuk geweest.

Waar ik me wel een tikje zorgen over maak zijn mijn spijsverteringsorganen. De laatste maanden had ik af en aan te kampen met vervelende buikgriepellende. Ik heb dus een voorraad drinkbouillon in poedervorm, Euroshopper Sultana equivalenten, hartige kaas Arno's (of iets wat erop lijkt), Domperidon, een antibacteriekuur, diarreeremmers en vitamine C pillen in de tas gedaan.

En wat al helemaal alles goed moet maken, in Egypte schijnt serieus de zon! Ik moet me de eerste dag in Cairo (na een gebroken nacht in het vliegtuig) voorbereiden op maximaal 37 graden, in Luxor 34, in Sharm el Naga 30. Ik denk dat ik me met een blikje cola in de bus nestel tot we bij de overweldigende pyramides zijn en ik wat anders heb om over te praten. Need I say more?

• 09 April 2010 - 21:43

Walter & Yanli:

Heel veel plezier in Egypte. :-)
    Was voor ons in februari ook een hele aparte ervaring om hier met vorst weg te gaan en in Egypte aan te komen waar het wel zomer lijkt en een paar uur later bij een temperatuurtje van 30 graden rond te lopen ;-)
    I.d.d. in Vietnam was het erg gezellig. Jij was daarheen gegaan net als ik destijds -> alleen en kijken er zelfs nu nog met een big smile op terug. :-) :-)
    Jij gaat je vast en zeker wel vermaken - hoop wel dat je al je medicijnen/ pillen e.d. niet nodig zal hebben.

• 11 April 2010 - 17:59

Jaco En Janneke:

He Iris,

En ook Walter en Yanli!
    Iris heel veel plezier daar in Egypte.
    Wij worden over ongeveer 8 weken vader en moeder van ons eerste kindje. Ook een spannende reis....
    Iris geniet ervan, en wees een spons zuig ook dit mooie land weer op!